soya soslu tavuk


***malzemeler***
1 kg tavuk göğsü
4 yemek kaşığı sirke
3 yemek kaşığı mısır nişastası
4 yemek kaşığı soya sosu
1 paket kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz  (pişirirken ekleniyor)

***yapılışı***
öncelikle tavuk göğsünü küp küp doğruyoruz
ve diğer malzemeleri ekliyoruz karıştırıyoruz
ve en az 3-4 saat dolapta bekletiyoruz.
sonra sıvı yapı teflon tavamıza döküyoruz
ve bu güzel karışımı ekleyip ağzı açık bir şekilde pişiriyoruz.
kesinlikle su yok orta ateşte kavrularak pişecek.
tuz eklerken dikkatli olalım malüm soya sosu oldukça tuzlu.
evet baharat yok sebze yok ve salça yok
tavuk göğsünü sevmem bana hiç de lezzetli gelmez. fakat bu şekilde marine edildiğinde çok güzel oluyor.
muhakkak denemenizi tavsiye ederim. ve yanında arpa şehriyeli bulgur pilavı. karnımız doydıktan sonra foto çekmek aklımıza geldi. kardeşlerim yeğenim bendeydi, son anda bu foto oluştu ;)


Yorumlar

  1. Tam benlik bir tabak olmuş. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. bu yorumun bana o pilavın şehriyeli pilav değilde
      arpa şehriyeli bulgur pilavı
      yazmayı unuttuğumu fark ettirdi :))

      ama sade şehriye pilavı da severim

      Sil
  4. ellerine sağlık canım....
    bende soya sosunu tavuğa çok yakıştıtıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet şirine çok yakışıyor..

      yakın zamanda bir italyan makarnası tarifi sunacağım

      soya sosunuzu alınız ve bu tarifi deneyin..
      sonra yine makarna denersiniz ;)

      Sil
  5. soya sosu hiç kullanmadım ben ama denesem iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öylemi muhakkak dene şimdilerde tüm marketlerde bulunuyor.. ama tuz a dikkat !

      Sil
  6. bayılırım, ellerinize sağlık nefis görünüyor....

    YanıtlaSil
  7. harıka gorunuyor..ellerıne emeklerıne saglık canım

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık. Bloğunuz oldukça renkli. Fakat fotoğraflar çok küçük. Biraz büyütürseniz pişen yemeği daha net görebilirim. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyarınız için teşekkür ederim fakat, resmin üzerine tıklandığında resimler büyüyor.
      sevgiler...

      Sil
  9. e çok iyi bir tarif sanırım tavuk göğsünü lezzetlendirmiştir. denemek lazım tabi.
    bakıyorum da bloglar sadece foto dan ibaret çok yapay. paylaşımlarınızı sevdim.

    YanıtlaSil
  10. mm denemekte fayda var

    YanıtlaSil
  11. tavuk gögsü hiç sevmem bende
    ama deneyeceğim
    bütün tavuklardan ayırır yaparım

    YanıtlaSil
  12. çok ünlü bir lokanta da tatdım ben bu lezzeti tarifinin elime geçmesi şaşırtıcı bir mucize oldu
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim bildiklerimi paylaşmaktan sevinç duyarım

      sevgiler..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar